Monday 20 February 2012

Buah Tembikai Buah Jambu..

Uuii...rancak boto ujan kat palong ni ha..Heh..
Dok tepinga-pinga depan notebook  aku ni tetiba tekenang pulak zaman dulu-dulu..heh...(macam lama je zaman dulu-dulu tu kan)

Ingat lagi  masa kecik dulu..slalu ada lori lalu depan umah den ni..
Hari-hari dok jerit satu kampung,...
'Tilam..Tilam..Tilam lama tukar baru'
Besenya dok wat keje ni apek-apek jual tilam la..Habes satu lori tilam dia angkot dok keliling kampung,siap pasang siren lagi...Yang pelik ae..x penah pulak aku nampak orang beli..heh..sian apek tu..Tapi yang pasti aku slalu salah dengar bunyik dia jadi macam ni..
'Tilam..tilam..nangnangkau tilam'
Aku x tau mana datang 'nangnangkau' tu..so jangan banyak tanya...mungkin sebab apek jual tilam tu sengau..

Pastu kes ke-2 plak orang jual eskem Paddle Pop..Hari-hari dok memekak time petang-petang panas terik..Besenya diorang jual pakai moto je..Skang bangla buat koje jual eskem ni,tu pon jarang da nampak dia pusing Palong ni..
Lagu dia macam ni..
"Paddle pop..Paddle pop..Jual seposen pon x laku"
Hahah...takde la lagu dia macam tu..lagu asal dia aku x ingat bunyik dia macam mana..omputih kan..masa tu bangang telajak BI aku..hahah..Tapi yang biasa kami nyanyi ramai-ramai bila motor eskem tu lalu macam tu la..ngeh3..

Kes ke-3 yang jual buah-buahan...Yang ni dia pakai lori..Besenye cina la yang jual..Modus operandi die same je..pusing keliling kampung..(err..modus operandi tu ape ae. ) Dia pakai lagu gak berbunyik macam ni..
"Buah tembikai..Buah Jambu..Buah Tembikai susu.."
Sedap gak lah alunan dan falsetto apek tu..Lalu bekejarlah kami membeli buah-buah yang ada..Dapat sorang jiran aku ni otak Blue sket..dia telah mengimprovise kan lagu tu jadi macam ni..
"Buah Tembikai..Buah Jambu..Buah D*** ada susu"
okeyh,..aku x pervert,ini cerita betol punye! Hahhaha...

Papepon macam-macam cara orang wat bisnes kan..Janji rezeki halal..Tapi skang ni da jarang da ada macam  ni..Heheh..

p/s:kalau nak dengar macamana bunyik lagu-lagu tu.Taip ON CINTA dan hantar ke 888888..wkwkwkwk..

No comments:

Post a Comment