Tuesday 6 March 2012

3N-Tercipta Satu Kenangan:Family Day Trekking!


Lepas habes program komuniti yang memeningkan kepala,"Its Time To Have Some Fun"!!
Masuk family day aku dah rasa kepala ringan sikit,tak de nama-nama besar waima VIP sepanjang program Hari Keluarga,protokol hanya pelu memastikan flow majlis teratur seperti yang dirancang dalam tentatif!
4:15 petang kami berkumpul,diberi taklimat tentang aktiviti lasak pertama yang akan dilakukan!
Fasilitator dia  yang kurus cikeding tapi nampak lasak tu terangkan tentang track junggle trekking yang akan kami lalui!


Fasi:Okey,kita sekarang akan melalui trek kaki Gunung Tebu,dalam perjalanan kita nanti kita akan melalui 3 jenis gua..(Aku:Waaaaaaaa...:D)..Pertama,gua batu tergantung,kedua gua karipap,dan akhir sekali gua  kura-kura..(Erkkk..ape ke pelik nama)..

Pendek cita,junggle trekking pon bermula,aku dengan semangatnya duduk kedua depan ikot bontot fasi,blakang aku  Incik Badat dengan Ikan& Lela Leley..Untung kami dok depan skalik  ni,sebab fasi banyak cerita pasal tapak-tapak yang kami lalui dan kami dapat maklumat lebih jelas dari orang belakang..Teehee..Ada satu pokok tu dia punya akar naik ke atas...Magik gila!!!(Hiperbola disiteww),nama pokok tu,Pokok Akar Serabut(Fasi yang kata ye..)..Ni gambar dia..
Nampak x yang serabot2 bergulung tu?Akar dia letteww...

Pastu lalu satu pokok lagi tengok bekas cakaran Incik Maybank yekeye Harimau...Cooll..Dan aku baru tahu  yang harimau boleh panjat pokok..(-..-)"..Pastu terus perjalanan lagi dalam 15 minit pastu jumpa gua pertama..Excited gila kowt!!!Walaupon masih penat urus program pagi tadi tapi sebab first time jumpa gua aku tak rasa penat dah..Waahahha...Turun naik gua,tengok keajaiban batu-batuan yang terbentuk..Cool gila!! Pasni aku nak takluk gua yang lebih mencabar lagi,Gua Niah ke...heheh..Pastu jalan-jalan lagi jumpa gua kedua,Gua Karipap..Gua Karipap ni kami tak sabar nak masuk sebab perut tengah lapar..(-..-)..Hahha..Ada gak la rupa karipap gua ni..
Ada nampak macam kelim Karipap tak??Teehee..
Pastu masuk gua ketiga,gua kura-kura..Trek dia mencabar jugak la...Kami kene merangkak macam kura-kura di sebalik batu-batuan dalam gua tu..Aiseh..Half of my dream come true!Lama da aku mimpi nak keluar masuk gua ni,,Walaupon tak lah dasat sangat cabaran dia,,but it still worth it la...Dalam 2 jam lepas tu,kami keluar ikot Taman Herba Agro Setiu...Huh,Puas hati,Happy! Walau sakit kaki gila-gila  & digigit pacat...Speaking of pacat,aku sangat excited bila kena gigit..(-..-)" Hahah,bukan ape,ni first time aku tengok pacat dan kene gigit pacat..Errr..tak de la seram sangat pon macam orang-orang cerita..Hmm..Kat kedah aritu aku da kena gigit lintah,skang kene gigit pacat..Half of my dream come true lagi.. Sebab aku x pernah ada experience dengan dua menatang ni sebelum ni.. :p
Incik Pacat yang Lovely! :P
Papepun aku happy gila dapat junggle trekking,pasni aku nak daki gunung..Someone please ask me to join hiking!!
Untuk aktiviti malam, kami berBBQ & Malam Kebudayaan!! Aku tak suka berlakon,dan bila group aku kena buat sketsa aku tak tau apa yang aku kena buat..Hahaha...Layannn...Walaupon BBQ agak masam dan semua orang kepenatan,aku harap nilai ukhwah yang cuba kami,pihak urusetia terapkan tercapai..Dan harap semua orang enjoyed the day..Sebarang kekurangan sepanjang program 3 Mac ni,kami mintak maaf... :)

"We Care Because We Are Professional"-Nursing Science Club!



No comments:

Post a Comment