Tuesday 13 March 2012

Azam Karat!


Heh,lama suda tinggal Incik Blog!
Hari yang mendung..Hujan gelombang kedua melanda ganu..Mood aku pon mendung di petang yang mendung ni..Nak tido??? Haiz..Tak biasa tido petang la bro...

Dok rilex-rilex atas katil ni membuat kan aku terfikir tetiba macamana mak bapak aku boleh terfikir nak letak nama aku Azam...

Mak pernah cakap dulu,bapak aku letak nama aku Azam sebab masa zaman aku lahir dulu family aku tengah sangat-sangat susah..Boleh kata makan pagi,kais pagi,makan petang kais petang,makan malam,x makan da sebab malam gelap,x dapat nak kais..Hahaha..So bapak aku berAZAM untuk mengakhiri zaman miskin kami!Heh! Macam yang kerajaan kita lancarkan tu.. 1AZAM yakni Akhiri Zaman Miskin! Kajaaa!!So,bapak aku da guna dulu 1AZAM tu dulu okeis before kerajaan lancarkan! (Bangga tetibe)

Bila dok fikir tentang nama aku ni.. sebab da malas nak fikir benda lain da..Aku pon cuba me"relate"kan nama AZAM tu dengan segala pencapaian aku dan cara penghidupan aku selama ni..Hmmm..Rasanya keazaman tu ada sikit dalam diri aku cuma tak "all-out" je since aku ni bebal tahap karma..Bhhahaha...

Aku tak pernah pon buat Azam tahun baru..Masa zaman high school dulu pernah la sekali dua..Tapi lama-lama aku rasa buat Azam Tahu Baru  ni mengarot je..Since,bagi aku x perlu nak tunggu tahun baru pon nak berazam..Kehidupan seharian kita ni pon perlukan keazaman..Berazam nak siapkan asignment yang berlambak..Berazam nak dapat Dean List,Berazam nak fokus dan punctual dtg kelas...Berazam nak memusnahkan anasir negatif yang nak membunuh cas positif yang aku cuba nak bangunkan ni....Heh!

Mulai hari ini aku akan gunakan nama AZAM yang mak bapak aku bagi ni dengan sebaiknya!!Hahahha!

*Cube korang renung-renungkan nama korang plak...Hahah!

No comments:

Post a Comment