Monday 9 January 2012

Filem Melayu Layak Tonton ! (Bagi Aku-Part 1)

"Filem Melayu???Euwhhh!"  kata Mek Nab kepada Abon...
'I tak main la filem2 Melayu ni...Erra  Fazzzira?Sape tu?" tambah Mek Nab lagi.

Okey!Selalunya filem Melayu memang di cop x berkualiti,x standard,cita cliche!Skang aku nak senaraikan beberapa filem Melayu yang bagi aku baguz jalan cerita,sinematografi dan sehala bagainya..Not all Malay movie is a flop! :)

XX Ray,filem PERTAMA Aziz M Osman!Diterbitkan pada taon 92!Aku suka Aliah Lee masa ni.. ;p hehek!Movie ni bez bagi aku! XX Ray 2 pon bez jugak..:D

Puteri Impian pon arahan Aziz  M Osman gak..Cita ni keluar taon 97! Suka Amy dalam cita ni!Puteri Impian 2 pon bez jugak..Tapi kenapa la Cico HARAHAP  heero dia..(-o-)' Nak sign... 

Perempuan,Isteri dan .... Cita ni kuar taon 93! Jalan cerita agak lambat sikit,tapi mesej yang disampaikan bagus dan berani! Sofia Jane pon sangat 'berani'!

Heheh!Sape x pernah tengok Maria Mariana mesti x da TV3! Kerh3...Aku suka cita ni..Tapi Maria Mariana 2 kurengg suka sikit..heheh!Rambot Erra x boley bla! ;p

Suami,Isteri & .... Pernah x tengok!One of my favourite for all time!Kelakar gila cita ni!Filem first Rosyam jadi hero kalau x silap!Dan muka Sheila Rusly agak x boleh diterima sikit dalam cita ni (dia jadi pelakon pembantu) Nice movie!

Syukur 21!Filem Pertama terbitan Metrowealth dan David Teo! hahhak! Masa ni filem berunsur Islamik x didedahkan sangat!Walaupun filem ni gagal di panggung,tapi bagi aku tema masa depan dan jalan cerita dia agak menarik tambah pulak soundtrack dia yang cambest!Tau lagu I'tikraf?? X tau,p cari kat Utube!Yasin Sulaiman belakon cita ni!

Idola!Aku sangat meminati Sharifah Aleya dan lakonanya!Sayang dia jarang berlakon sekarang!Atau lebih seswai 'kadang-kadang'!Lakonn pertama Normala Samsudin dan dia score!Movie yang sweeeettt!

Diari Romeo!Filem first arwah Achik Spin! Aku suka gile cita ni! Simple dan senang faham!Lakonan Aleya dan Zach pon bez!Rasa nak carik balik pulak movie ni!

Bintang Hati!Lakonan pertama Anuar Zain kalau x silap aku!Cerita ni santai!Aku suka Amy dan lakonanya!Scoree!

Walaupun ada Gila-Gila Pengantin,Gila-Gila Pengantin Popular..Bagi aku GGPR paling best!Aku suka lakonan Zahnita & Beego! Cerita ni santai + sweet + kelakar!

Soal Hati! Afdlin kurus plus Erra ala-ala nerdy...heheh!Cerita yang sweet! :)

Man Laksa! Filem Mamat Khalid paling aku suka! Suka latar zaman dia..lagu-lagu melayu 60-an dalam cerita ni dan paling x ley lupa kemunculan M Daud Kilau di akhir movie! Ekekeke!

1 comment:

  1. citer syukur 21 best.. da lama x tgk
    kalo dulu2 time nk raya msti kuar citer ni kt tv..
    nk cari blk la

    ReplyDelete