Monday 2 January 2012

The Girl With 17 A's!



Ada dengar kisah tentang Amanina Che Bakri?Ingat lagi gadis yang berjaya memecah rekod 17A dulu ni? Kalau ada baguslah dan maybe korang akan lebih memahami entri ni..Ewah!

Well,personally aku agak sedih mendengar cerita tentang perubahan seorang gadis bijak Muslim tu yang dah berubah terlalu kemodenan,dan aku sempat meng'usha' FB beliau sebelum dia deactivatekan! Maybe stress dengan komen-komen dan kutukan-kutukan masyarakat Malaysia terutamanya yang Melayu dan beragama Islam di negara kita ni!

Hmm..Entah kenapa aku jadi upset  pulak pasal dia sebab aku rasa sayang dengan kelebihan yang dia miliki,tapi lepas pergi negara orang dia berubah jadi macam tu..Macam mana dahsyat perubahannya aku tak tahulah secara melebih..Wallahualam..Hanya berdasarkan beberapa keping gambar, aku pun x berani nak judge sebab aku bukan kenal beliau luar dalam,secara detail dan aku sendiri x pernah amek port sangat pasal dia until I saw the post about her!Hmm..nak tahu cerita lebih klik sini!

For the picture,aku x nak post la..mengaibkan orang pun x baik jugak!Take it positively for all the Muslim girl especially,biar kat manapun kita berada pegang teguh dengan agama kita (terutamanya) dan adat serta budaya kita!Sebab bila kita hilang identiti itu,kita akan kehilangan diri kita sehinggalah kita kembali semula in the right track!Selagi kita pegang pada Agama Islam kita,campak lah kat manapun, kita akan tetap dalam rahmatNya.

I'm not gonna judging about her changes,because I dont really know her situation dan macam aku cakap,aku x kenal dia sebaiknya!And for the people out there,bila kes-kes macam ni jadi,stop judging and kutuk mengutuk,but try to change dengan cara yang lebih baik lagi,I mean not by maki-maki dan kata dia belajar tinggi,agama bodoh,dia bakal dibakar api neraka ke..ape ke..Kita hanya hamba..Allah SWT yang tentukan syurga atau neraka seseorang tu berdasarkan amalan dia!Kita sendiri x pasti dimanakah tempat kita nanti...Nauzubillah..klik sini! sebagai renungan kita bersama!Personally aku rasa masyarakat Melayu ni cepat melatah dan cepat judging..Its a good thing in some way,and it also a bad thing in another way...

Amanina,Sufiah atau banyak lagi gadis or even jejaka Melayu,Islam lain kat luar sana yang kita tak tahu yang mempunyai kisah dan jalan cerita yang sama,I pray for u to be back in the right track!Amin!

*I pray for me,myself & I too! :(

No comments:

Post a Comment