Tuesday 3 January 2012

Kisah Kereta Rosak ! (Mencari Konklusi!)

Sidah!

Well,kadang-kadang perkara terburuk yang terjadi kepada kita adalah perkara terbaik yang terjadi kepada kita!Aku mempelajari banyak perkara cuma dalam beberapa jam ni!Paling terkesan bagi aku adalah teguran Ustaz Brutal tu!

Kadang-kadang kita rasa marah dengan perkara buruk yang terjadi kat kita,tu semua kerana kita tak mahu melihat iktibar dan hikmah disebalik perkara buruk tu sendiri!

Aku sangat marah dengan sikap masyarakat kita yang tak prihatin atas kesusahan orang lain!Apa salahnya berhenti sekejap,tanya apa yang boleh dibantu,kalau x dapat bantu banyak,at least dapat memudahkan dan meringankan sedikit beban pun amat dihargai!Kalau benda sekecil kereta rosak di tengah jalan pun masayarakat kita tak prihatin apatah lagi 'benda-benda besar' yang lain yang terjadi dalam negara kita ni,yang terjadi dalam agama kita sendiri,kaum Melayu kita sendiri!Put yourself in people shoes everytime u saw a bad incident happen to one person,so your tiny little heart can move yourself to help others!

Kemudian,aku agak termalu apabila ditegur sebegitu oleh ustaz brutal didepan Bad dan Sidah! Ianya macam satu keadaan ..'Amek kaww!'  (-o-)'.Hmm..aku akui aku agak kurang prihatin tentang bab pemakaian aku!Asal nampak cantik dan tutup sikit,dah memadai.(otak aku setting!).Oleh kerana aku lelaki,aku fikir tak pe lah nampak betis je,tutup gak lutut 'sikit'..Tapi aku ternyata salah!Perkara yang salah x payah aku benar kan!Huhu! Aigoo!Aurat tetap kene jaga,adab menghadap Allah SWT yang utama! :)

*teguh-teguhkan pendirian hati!

No comments:

Post a Comment