Thursday 29 December 2011

Berumah Dalam Bus!Berbantalkan Lengan,Berselimutkan Air-cond!

Dalam bulan ni je da 8 kali aku naik turun bus..Pegi,balik,pegi,balik...

Kalau dekat-dekat x pe..tapi semua mengambil masa 8-10 jam satu-satu perjalanan..

:(  penat....

Esok aku nak naik bus lagi dari KT ke Bahau,N9 pulak...

Hari jumaat ni abang aku nikah..hheheh..X sabar nak kenduri kawen!taon lepas kak yang aku kawin..taon depan mungkin kak uda kawin...

abang aku yang akan jadi suami orang x lama lagi...hehe

Maksudnya setiap tahun rumah aku ada kenduri kawen...:D 

kopak,kopak...hahahhahak...

Balik ke topik kita (-o-)'

Walau penat mana pon naik bus..kenderaan utama yang aku pilih untuk kemana-mana semestinya bus..kikikiki..

Antara faktor aku memilih bus sebagai kenderaan utama!
  1. aku x da kereta atau motor..maksudnye aku x de kenderaan sendiri la der..
  2. x de choice,...kalau x bus x kan nak nek kapal terbang atau taxi pulak...kaya bapak aku..heh
  3. aku memang ketagih naik bus (=,=)"
  4. aku suka pemandangan bila naik bus..bus kan tinggi..so nampak kenderaan lalu bawah dia tu secara full..heheh/..pastu pemandangan alam sekitar pon dapat ditengok pada aras mata yang lebih tinggi..:P

Antara perkara yang aku tensyen bila naik bus:
  • Aku tensyen tol kalu seat bus tu gegar macam kene parkinson..hadehh..tolong la bro..kami bayar mahal ok!tau bus tu jalan jauh pepandai la cari seat bezz sket!
  • Aku lagi tensyen bila ada penumpang depan aku turun sedap je landing kerusi dia betol-betol kene kepala lutut aku sampai aku rasa macam da cacat x bole begerak..hadehh...jenis manusia macam ni memang nak kene tepuk belakang kepala dia..timbang rasa laaa...kita kan satu malaysia..
  • Aku tensyen bila aircond bus terlalu sejuk..sama ada pemandu tu dibesarkan diluar negara sampai dia bukak aircond sesejuk nenda dia punye suke...x faham ke orang da beku kat blakang..ce try masukkan dia dalam peti sejuk lama-lama?suka x??? maunya x frost bite!cett!
  • Aku tensyen bila aircond bus tetibe rosak..ni penah terjadi kat aku..hadohhh..da la bus tu pekup macmtu..elok pulak aircond dia rosak..nak mati aku rasa akibat kepanasan dan kurang oxygen..deyy!servis la before jalan..(isu aircond ni memang agak panas sikit disini!)
  • Aku tensyen bila pemandu bus kerek macam x pernah bergaul dengan orang..aku nak tanya agak-agak sampai kol brape destinasi yang dituju..da, elok plak dia jeling aku macam aku mintak dwet dia...uikks! aku ade cakap sembur ke?? cett...mesra  la sikit..tiket kami bayar ni penyumbang rezeki korang tau!

Antara  bus yang aku selalu naik:
promote siketttt...

Shamisha Express!heh..
SP Bumi!Antar bus fevret aku gak ni..

Kalu nak trun bahau memang wajib aku amek Trans!hehe

Hahhaha,,,walau apepon..aku enjoy  travel naik bus..selagi destinasi tu tempat yang menarik ataupon my home sendiri..aku x da masalah...walaupon belikat sakit 4 hari sebab naik bus yang servis cam cibai...cett!amaporinggek...

No comments:

Post a Comment