Thursday 29 December 2011

Suatu Petang yang Hening~

rghhh!! Settle jugak study case gua akhirnye!!!!

Aku x sangka lagi x menyangka mahupon menduga yang aku amek Nursing! (what the fish!) hahaha...10 tahun yg dulu (masa zaman belum tumbuh misai)..bila orang tanya nak jadi ape..musti aku kata nak jadi cikgu ataupon doktor..(iskk..camane aku boleh tepikir nak jadi doktor?)

Perjalanan hidup seorang insan tu x dapat diduga..huh! masa lepas-lepas SPM dulu aku x taw kemana arah tuju aku..bila dapat result SPM lagi aku poning..adoii..hahhaa...Aku x taw ape yang aku nak kejar dan ape aku nak jadi..So masa melayari laman web dan mengisi segala data-data  UPU 2 aku main hentam je..Agak-agak macm bez je aku tabohh...

Aku memang apply nursing..sebab masa tu male nurse banyak dipromosikan..Memandangkan result aku masa tu ala-ala..hidup x mau,mati segan..aku apply je la nurse..aku ingat mase tu nak jadi nurse ni senang le...Hambekk kaw!

Sesungguhnya menjadi seorang nurse iteww x sesenang yang disangka..ku sangkakan panas hingga ke petang rupenye hujann berdentum-dentam..Aishh!

Lalu aku pon mengorak langkah la ke Terengganu ni..menyusuri jalan-jalan gersang di bumi Universiti Sultan Zainal Abidin...(seriously U ni la antara U yang banyak kali tukar nama [-.-]")..dan menumpahkan kunyit di pintu masuk Jabatan Sains Kejururawatan!

Ala-ala mengulit kenangan pulak bila cita pasal awal-awal masuk ni..Betapa sakai nya aku pada masa tu..Biasa la budak-budak baru nak UP..hahhaha

Banyak benda yang jadi kat sini..banyak aku da berubah berbanding dari zaman bodoh-bodoh x reti nak hidup dulu.. Choyy!

Apapun..aku bersyukur amek kos Nursing ni..at least aku belajar erti susah!Aku belajar bersabar dan aku banyak belajar hidup melalui mereka-mereka yang aku kenal,dari mak cik Bed 4 sampy la x terkira patient-patient lain yang setiap mereka ada kisah tersendiri yang sumtimes dapat aku jadikan pedoman..

 Tengok pesakit-pesakit kat hospital tu..Ia amat menginsafkan diri aku..Sakit tu kadang-kadang satu anugerahALLAH SWT jugak..DIA nak sedarkan kita agar sentiasa bersyukur dengan ape yg DIA da bagi..

Ok la..anytime soon..kalu aku rajin..aku update lagi kisah-kisah sepanjang aku jadi STUDENT NURSEni..hahah...for now..Live healthily peeps! :)

No comments:

Post a Comment