Thursday 29 December 2011

Cara Mengatasi Masalah Tido!


Oi Oi Oi!
huh,.,da bejeman aku x melawat blog ni..kalau dia ni kotak la..da penuh habuk agaknya..kui..kui..kui.,..

Huhu..Sekarang musim hujan kat ganu ni...Aku suka hujan,,tapi kadang-kadang leceh jugak kalu hujan lama-lama sangat..membataskan pekerjaan..Apapun hujan tu sebahagian daripada rahmat Allah SWT.. :)

Haiz...Final dah habess..aku da rasa tenang sikit..tapi lepasni..aku x patot study LAST MINUTE!!

Its True! Why on earth they create test & exam! Uff..:P

Aku fenin la...da agak-agak seminggu aku mengalami masalah tido yang agak kronik bagi aku
( sebab aku x da sangat masalah2 tido sebelom ni )

Aku x dapat menikmati kualiti tido yang bagus..huhu..So,jari-jemari aku ni pon mula la menari di atas keyboard notebook ini....terus menaip.. "Cara Mengatasi Masalah Tido"..Aku pun memandang jauh ke langit biru..Angin membelai pipiku...(ada gaya macam Fauziah Ashaari x? kikiki)



Tapi...kuciwa!Kebanyakan internet memberi tips yang sama! Jangan minum berkafein,minum susu..raju..param jadu..senah...

Well pelizzz...aku da try sume tu..tp x jalan..(mula menangis teresak-esak)

So aku bwat tips cara aku!

  • Golek-golek kat katil sampai tertido..Cuba bayangkan anda adalah bintang terkenal (perlu ke zam?) yang sedang beradu di atas tilam empuk!Ahhh! ZzzZzzZzz...
  • Tutup sume lampu..kalau roomate anda tengah studi pon cepat-cepat alih perhatian dia untuk tido sama (ngeh3x)...Tido berduet mampu menggalakkan rasa untuk tido kerana bila kawan dah tido,..dia menjadi motivasi kepada kita untuk tido..(-o-)"
  • Lakukan senaman-senaman ringan di atas katil seperti senaman cakar rimau..yoga..err...dan ikot sukati korangla...ahh..aku mula tensyen dengan orang depan umah aku yang bukak lagu kuat-kuat..di ingat sume nak dengar lagu dan tips main gitar tu?? Seddihhh!! So,lupakan tips ke-3!
  • Suruh roomate korang dodoikan,...kalau hidup sorang,x da roomate..ajak kawan terdekat atau sedara mara;kalau mak lagi baguz..untuk dodoikan korang sampai tertido..ni kita katakan "Back to Nature!"
  • On9 Facebook dan bwat status..'I tak boleh titow la..." ataupun.."Isk,kenapa susah sangat nak tido malam ni..sape2 yang online tu jomla chatbox"..ataupun..err..ikot sukati korang la...



Sampai situ je la tok harini..Semoga korang senang tido! Damn! hahaha..

*Diamlah budak depan rumah..Aku x nak dengar tips main gitar ko tu! Ko x da earphone ke?perlu ke bukak loudspeaker?? Err..sekian terimakaseh! 

No comments:

Post a Comment