Friday 30 December 2011

~GSC,TGV,MBO~


Aku  kaki wayang.Tapi sejak aku masuk Uni ni ,hobi aku ni macam da tenggelam ditelan ombak besar! Maklumlah,kat Kuala Terengganu ni kan x da wayang,nak pergi Kemaman ,jauh sangat la pulak..

 Kenapa kebanyakan kita  ni nak jugak tengok satu-satu filem (lagi-lagi yang kita da aim lama) tu kat  wayang,padahal boleh je tunggu DVD kuar , tak pon kalu baik siket,beli cetak rompak je,kalu nak jimat lagi,Download je lah..Heheh!

Yang pastinya bagi aku,tengok movie dekat cinema dengan tengok movie dekat laptop ataupon TV  banyak bezanya walaupun jalan cerita movie tu tak berubah walau tayang kat mana pun..heheh..

Kepuasan tengok kat cinema ni lain! Dia memberi satu feeling yang lebih mendalam kepada movie tu..Kadang-kadang movie tu biasa je..tapi bila tengok kat wayang dia jadi syok.Aku bagi contoh aku tengok Lagenda Budak Setan  dekat wayang dengan dekat TV melalui DVD,bila tengok kat wayang aku boleh relate dengan jalan cerita movie tu,tapi bila kau bukak kat TV ataupun tengok kat lappy aku rasa jalan cerita  dia sangat lembab dan x feel langsung! hahak!

Satu lagi bila tengok kat wayang ni ,kalau cerita tak bez pon  x rasa terok sangat! Sebab ada memory pada movie tu..Contohnya,kita tengok wayang dengan kawan-kawan ataupon someone special ,cerita tak bez pon boleh ingat jalan cerita dia sampai bila-bila kan..Contoh bagi aku,movie Karipap-Karipap Cinta yang sumpah aku agak irritate dengan pelakon dia (jalan cerita agak bagus sebenarnya) .Tapi sebab masa tu aku tengok movie ni dengan kawan-kawan aku,movie tu still jadi bahan kitorang sampai sekarang!

Apapun ,tengok movie kat wayang lebih memberi kepuasan kat aku,kadang-kadang bukan nak tengok movie sangat tapi just nak chill dengan member-member & kakak-kakak aku ..heheh.. Nak balik N9 cepat!

*PopCorn cinema lagi sedap anyway..:p


No comments:

Post a Comment