Thursday 29 December 2011

Pokok Manggis!

Oh...Harini aku start praktikal balik lepas 4 hari cuti Deepa yang bermakna...:) Happy Deepavali!heheh..

Rasa macam hidup dalam bus je skrang ni..Minggu depan nak naik bus lagi..huhu...Harini sampai dr N9 kat Kuala Terengganu jam 411 am...Naik prebet sapu balik U sampy kol 430 am..Sempat baring2 kejap sampy kol 550 am..Banggun pagi,gosok gigi,mandi-mandi,naik bus p praktikal kat Hosp. Sultanah Zahirah pulak..Ooh..penat sngt penat..Malang apabila minggu ni syif pagi..hehhe..tp den x kesah...Da biasa...kadang2 seronok jugak macm ni...

Ingat  ada satu kali 2 aku balik dr travel jauh,naik bus malam..esok 2 praktikal syif pagi,..smpy MBKT kol 655 am .. teruz naik prebet sapu p HSNZ yang 10 minit je dari situ...Aku tukar uniform sume dalam kereta prebet sapu 2..aku duduk kat seat blakang..tanggal t-shirt,jeans sume.. tuka dengan  uniform aku..keje gile..tp tepaksa sebab syif start kol 700 am..huhu...seronok jugak bwat macm 2..rasa mcm dalam movie..:p

Bila balik U je...dalam penat2..ada pulak cerita2 yang menyakitkan hati.Bila buka  Muka Buku aku sakit hati lagi..Hahahha...Tapi biasa la 2 kan..dalam hidup ni x kan hari2 nak senang hati..Wahhh!Untung lah kalau macm 2 derr...hahaha'..

Bila sakit hati kalau dulu2 aku suka lepak atas pokok manggis blakang umah aku...Aku bawak Walkman pasar malam yang aku beli dengan harga RM15 tu sama2..heheh...feeling woo dengar lagu atas pokok manggis tu..lagi2 kalau time tu angin tiup baik punyee...huhu...Pokok manggis 2 da macam tmpat aku mengeram setiap kali aku sakit hati,..hati ini dilukai ke....kikikiki....rindu woo pokok manggis aku...huhu...

Tapi skang ni bila sakit hati..x taw nak lepak mane...nak p pantai..jauh sangat ..letih nak jalan..kalaw ade moto x pe jugak,,huhu...nak lepak kat mane lagi kat U ni...hampeh je..huhu...Seb bek la aku ada kawan2 yang boleh dikatakan sangat boleh diharap menghilangkan rasa2 yg x sedap..heheheh...Dapat gelak-gelak dengan mereka merupakan salah satu terapi terbaik sepanjang hari aku!

Persoalan aku...kenapa sesetengah  manusia akan sentiasa cuba menyebabkan hidup seseorang itu x senang???hahaha...Happy ke kalau dapat buat mcm 2?Kenyang ke perut?Hilang ke dahaga? huhu..Sesungguhnya setiap manusia x sempurna..kita hidup dalam KETIDAKSEMPURNAAN...

'Ketidaksempurnaan" ni lah yang menjadikan kita setiap manusia ni ciptaan yang indah,yang istimewa,yang unik....So,jangan tuding jari tanpa alami apa yang seseorang 2 rasa..Jangan mudah menghukum apabila kau x berada  pada kedudukan seseorang itu.,.Jangan cepat merasa diri kau terbaik,sedangkan kain kau carik..

Aku x sempurna..terimalah ketidaksempurnaan aku..Aku akan menerima ketidaksempurnaan kau...Tapi aku x  menjadikan alasan x sempurna untuk menutup segala keburukan aku..

Apabila mula sakit hati...Fikirkanlah kebaikan yang pernah dia lakukan..Bagi aku,kadang2 cara ni berhasil...

Hidup bukan untuk mencipta LAWAN.tapi mengumpul KAWAN..:D

No comments:

Post a Comment