Saturday 31 December 2011

2012-The End of The World??




Ohaiyo ramas-ramas hei! hahahah

Oklah..Since harini last day 2011,haruslah bagi aku menulis sempena menyambut 2012! (err..harus ke?) hahaha...


Papepon,2011 bakal melabuhkan tirainya (ayat cliche bila akhir tahun).Mentari di ufuk senja tidak malu-malu lagi menyembunyikan bayangnya disebalik awan,dan esok,mentari ceria bakal menyinari kita! (wah! A+++ BM aku)*matahari pon x nampak kot esok,maklumlah musim tengkujuh.heh!

Bila nak masuk 2012 ni ,ada sesetengah golongan kat luar sana terutamanya orang kafir ,tak kurang jugak segelintir orang Islam yang mempercayai bahawa kiamat akan terjadi! What the Fish? Ramai yang nak bertaubatlah,apelah , tak kurang jugak yang mengajak  berparti liar sempena menyambot kemusnahan bumi  ,contohnya Britney Spears dan Jay Sean (Till the World End & 2012 (It Aint the End)) hahaha...:p

Well,papepon yang pastinya sebagai orang Islam terutamanya kita janganlah nak percaya sangat benda-benda macam ni..Percaya pada kiamat tapi bukan percaya kiamat berlaku 2012!Dua  benda yang berbeza tu ye!Kiamat ni urusan Allah SWT.Tak ada siapa yang akan mengetahui bila kiamat akan berlaku.Wallahualam..Sebagai hambanya,kita juz prepare dengan iman dan amal yang cukup untuk dijadikan bekal kita di sana nanti.

Anyway,Happy New Year 2012 la kepada semua!Dalam sambut New Year ni janganlah pulak ada yang hanyut dek nak kejar 2012 yang tak ke mana tu!Tahun baru ke tak tahun baru,tiada apa yang berbeza,Isnin,Selasa,Rabu,Khamis,Jumaat,Sabtu,Ahad tetap ada je.Yang paling penting kita perlu set minda dan rohani kita untuk sentiasa menjadi yang lebih baik dari masa ke semasa!InsyaAllah! Its not about  when '2012' come we have to change,the willing and determination to change is much  more important!

*since nama aku Azam,x payah kot aku nak buat Azam tahun baru. :p

No comments:

Post a Comment