Thursday 29 December 2011

Travelog 5 - Pesta Penang Sg Nibong!

Mai , mai cek mai!!
Laaa ni ceq nak cita pasai Pesta Penang Sg Nibong..Pakat-pakat mai sini na!


Burung beno aku cakap loghat utara..Bak kata kawan aku da bunyik Indon telepas..(-O-)
Well...da agak berhabuk gak aku tak tulis pasal travelog aku yang x seberapa ni.So arini aku nak cita pengalaman aku bercuti kat Penang dan menyinggah selama 2 malam dekat Pesta Penang Sungai Nibong! Tapak pesta dia sebelah ja dengan stesen bus Sg Nibong tu!

Pesta penang ni berlangsung selama sebulan lebih.Start dari 28 November sampai la 1 Januari 2012nanti!Pesta Penang ni da kira macam satu kemestian setiap hujung tahun dekat PP..Al-maklumlah,time tu budak-budak pon tengah cuti sekolah..Nak masuk pesta ni kene bayar tiket sejumlah RM 3,murah ja..Pesta  ni  start dari jam 630 petang sampai la 1130 malam,kadang-kadang terlajak sampai 12.

Tiket Masukk!!

Dekat Pesta Penang ni banyak la yang dia sediakan..Ada macam-macam gerai dan booth-booth yang dia bukak.Ada jugak game-game berkonsepkan funfair macam :

Paling mahal! 12 TOKEN sekali masuk!


Merry Go Round sampai pening!
Wheel yang aku x sempat nak naik! :(

Aku dapat menatang ni main game token racing kereta mainan! :p

Banyak lagi game lain,Bumper Cars,360 degree yang rasa nyawa dihujung tanduk kalu main tu,roller coaster mini,masukkan gelang besi dalam botol tu,pancing itik gembo-gembo..Macam-macam  lagi la,terlalu banyak nak sebut kat sini..Heheh!

Kalau korang cadang nak dok lama kat sini,aku cadangkan korang bermalam dekat TRH Hotel..Seberang jalan je dengan tapak pesta!Kat Penang ni susah nak carik hotel murah..Biasa la Penang kan kos sara hidup agak tinggi..Untuk pakej single  room (bagi traveler yang  berdua pon muat,katil dia besa) dia caj RM 60 satu malm..Kira ok la..tapi tandas kat luar,bilik ada air-cond,selesa,cantik ,ade tv! heheh

TRH Hotel yang agak selesa dan dekat ngan Tapak Pesta!

Malas nak cita panjang..Ni antara aktiviti-aktiviti aku kat pesta tu.. Lihatlahh..(*dengan ekspresi muka yang agak suci)

Crocs paling besa! Kepala pon boley masuk deyy!

Geram aku main token cabutan bertuah! x dapat pun katak beso ni!
First time aku 'dilukis'! Penat taw Cover muka! hahha

Kartunis Binjai! hikhik
Tadaaaa!! Ada rupa aku x?? (-o-)'

So...banyak lagi destinasi aku jalan-jalan kat penang,tapi bukan tempat pelancongan la,shopping mall!:p hahaha...Tak sabar nak p Lenggong sebulan lagi! :D

No comments:

Post a Comment