Thursday 29 December 2011

K-Pop ke Keypop?

orry,sorry,sorry,sorry,negey,negey,sarang,sarang..

Apekejadah aku ngarot pun x taw..(-o-)"


Hahah..aku dilanda demam k-pop buat masa ni..secara lahiriahnye..aku bukan la orang yg sesuai dgan genre ni..wahaha...tapi akibat tekanan dari luar..irama k-pop tu telah meresap dalam jiwa halus aku..Ahhh...

Aku bukan peminat baru k-pop..Aku start dengar k-pop masa form 4..masa tu kak cik aku yang kenalkan aku dengan k-pop ni,,time tu TVXQ,Big Bang,Son Dam Bi tengah popular la..Antara lagu pertama k-pop yang aku minat adelehh dari grup TVXQ tajuk dia aku x ingat sebab dalam bahasa Jepun (masa tu dorang wat album jepun)...Lepas tu aku mula layan Lee Hyori,KARA,Girls Generation,2 PM,2NE1,T-ara,IU..hehhe,,,,

Dulu aku minat gila IU ni..Skang muk dia da matang..makin cantik! heheh


Masa zaman ni aku lah penonton tegar Music Banks kat KBS World (-o-)" OMG! OMG!

Lepas zaman sekolah habis..minat aku kat k-pop pon mula slow-slow hilang..sebab masa tu grup-grup baru macamB2ST,SHinee, tu macam mengarut dan terlampau geli-geli bagi aku  (jangan mara haa peminat mereka)...Akupon layan balik lagu-lagu dr western seperti normalnye..wahahah

Grup Korea paling gengster bagi aku!

Tapi sejak ujung-ujung 2011 ni gelombang k-pop makin besar dan 'hallyu' dia cube mengheret aku kembali kelembah 'saranghaeyo','bi anne' iteww...hahahahaha...Dan nama-nama baru seperti A-Pink,Rania,Seo-In Hyung mula bermain-main lagu-lagu dia kat telinga aku..Pada masa sama..(*bapak skema ayat aku)..grup Wonder Girls bwat kombek..Girl Generation pon ade album baru..and its worth listen..

Aigoo GG!!

aku mula minat balik grup FT Island,GD & TOP dan kaum-kaum dia..cume yang x besh nye..TVXQ dah bepecah..dan serpihan grup tu; JYJ bagi aku x bez langsung,pastu lagu-lagu  baru Big Bang pon x sesedap lagu-lagu lama dia..2NE1 aku puas hati dengan lagu-lagu baru dia..huhu..Practically,aku lebih banyak dengar lagu-lagu lama berbanding lagu baru sebab lagu lama lebih sedap sound dia..lagu baru korea skang banyak sangat bunyik,terlampau eksperimen...sesetengah nya sedap di dengar..sesetangah pulak macam haremmm buat serabut kepala je..

Grup laki K-Pop paling bez bagi aku! Love Hong-Ki husky voice!

TAPI..Apa yang aku x boleh bla bila ade pulak grup-grup kat Mesia ni yang nak tiru ala-ala K-Pop..masalahnya kalau jadi x pe,ni Seddihhh!! Aku bukan nak kondem artis kita tapi..Ish,ish,,produk dorang x berkualiti,.menari pon semput..style geli-geli..Aduhh..Tolonglah!Apa yang korang fikir..ni Mesia macam mane boleh digelar K-Pop??? hahaha


Contohnya grup 'gula-gula' (sape la bagi nama ni) ..sedih aku tengok..Bajet Girls Generation la..Nak jadi K-Pop sangat habess sume dia tunjuk,..Dok terpintal-pintal rambut..Apekebende kah?Masalahnye..kalau bez x pe gak..ni sore n lagu masing-masing ,Sendu.....



First ever group Kpop in Malaysia?? Kalau tengok gambar ni kira nampak stylo la konon (*maybe sebab hitam putih kot )..Kononye inilah SuJu Mesia..macam SuDu adele..kikiki..aku bukan nak kutuk sangat,tapi sumpah lagu-lagu dorang macam haremm..Aritu aku dengar lagu Gadis & Bunga yang dorang da 'moden' kan kununnye..tapi ..sumpah x sedap langsung..cube korang carik kat Youtube n tengok dorang menari pulak..Adoii..Terabor!

Secara konklusinye..artis Mesia memang suka tiru orang..Ade segelintir je yang masih bermaruah dan pu

No comments:

Post a Comment